Zaposleni PU „Iskrica“ koji su završili akreditovani NTC seminar pod nazivom “ Muzičke igre kao deo odrastanja“ (kataloški broj 182) o značaju muzike i rane muzičke stimulacije, metodama rada i primeni muzike u svakodnevnom radu sa decom putem horizontalne razmene podelili su svoja iskustva, kao i predloge na koji način stečeno znanje treba primeniti u praksi.
Deca svoja prva iskustva sa muzikom i ritmom stiču još u maminom stomaku, a po rođenju govor upoznaju uspavankama, tapšalicama, dečijim pesmicama, brojalicama. Muzika podstiče decu da razviju ritam, da lakše prepoznaju samoglasnike, omogućava im da upoznaju složenije jezičke strukture, da razviju samoupouzdanje. Muzika kod dece razvija mogućnost višeg nivoa razmišljanja, podstiče druželjubivost, koordinaciju pokreta, emocije, a kod posebno stidljive dece otvara mogućnost da se lakše
izraze. Razvoj osećaja za ritam i takt kod dece u kasnijem periodu olakšava usvajanje čitanja kao veštine.
Muzika doprinosi prijatnoj vaspitnoj sredini u kojoj dete se oseća opušteno i raspoloženo, a takvo dete lakše i bolje prima podsticaje iz vaspitne sredine.
Prikazom igara koje se mogu raditi u grupi sa decom (ritam koraka, ritam imena, prenesi ritam, ritam pokreta...) postiže se stimulacija krupne motorike od dece, igrama po Rejnbol metodu ( Rukavice sa dugmićima, Igre sunčanja...) doprinosi razvoju lingvističke inteligencije. Vežbajući zajedno igru „Prati ritam sada ti“ vaspitači su oprbali kroz zanimljiv sadržaj vežbu za razvoj koncentracije, slušanje i razmišljanje unapred.
Osim prikaza naučenog, vaspitači su predstavili i novo didaktičko sredstvo za razvoj pravilnog disanja i artikulacije pokreta.
U narednom periodu deca, vaspitači i roditelji izradiće „muzičke igračke“ za senzorno-perceptivni razvoj .