Vreme izolacije svima teško pada. Iako deca ne spadaju u najrizičniju grupu , „nov“ način života za njih nije ni malo ni jednostavan ni lak. Promena ustaljenog ritma dana, prestanak odlaska u vrtić, nemogućnost stalnog igranja u parku, u pesku, na ljuljaškama, nedruženje sa vršnjacima za decu nije lepo stanje. I ma kako nam se činilo da smo ih poštedeli teških informacija i tema deca nepogrešivo prepoznaju zabrinutost roditelja, čak i kad ne postavljaju bilo kakva pitanja. Zato je ovo vreme kada naša roditeljska uloga, osim biološke, socijalne, ekonomske, ima važan zadatak za očuvanje mentalnog zdravlja naše porodice. #ostanikodkuće
Naš tim odlučio je da sa roditeljima svakog dana deli praktične ideje koje jednostavno mogu da primene kod kuće u cilju razvijanja motorike deteta, kreativnosti, veština, ali posebno radi stvaranja alternative korišćenju telefona/tableta/računara...
Predlog broj 1
Kako napraviti asepsol u kućnim uslovima?
Potrebno: 833ml 96% alkohola (etanol)
42ml 3% hidrogena
15ml 98% glicerola
110ml destilovane vode
Dodavati sastojke po navedenom redu i polako mešati posle svakog sastojka.
Predlog broj 2
Interaktivna tabla od materijala koje imamo kod kuće
Korak po korak video: OVDE
Potrebno: - makaze ✂️ - lepak (za papir, traka ili super)
- markeri, bojice ili olovke - ukrasni papiri, kolaž ili salvete (za ukras)
- veliki karton (jednobojni)
- konopac ili trake - štipaljke - poklopci vlažnih maramica i/ili zatvarači šampona/sokova - cevčice, sunđeri... bilo koji materijal koji stimuliše razvoj motorike deteta ????✨
Predlog broj 3
Oblici/magneti od školjkica, cvetića i gline
Potrebno: Tempere/ vodene boje/ flomasteri
Glina + voda (posuda za vodu, četkica)
Cveće i/ili školjke
Korak po korak video možete da pogledate na Instagramu (@iskricakg), pod naslovom *Glina*
Recept za plastelin: (u slučaju da vam je gline ponestalo)
2 šoljice vode
2 šoljice brašna
1 limuntus
1 šoljica soli
2 kašike ulja
prehrambena boja po želji Pomešati sve sastojke, dodati toplu vodu i ulje. Mešanje gline podstiče krupnu i finu motoriku, koordinaciju prstiju i očiju, stvara deci osećaj da razlikuju meko i tvrdo, uči ih da razlikuju oblike.